The Vault

Yet another blog about anything……

Το tweet του ΓΑΠ και το… GAP

Υπάρχουν πάρα πολλές μελέτες περίπτωσης (case studies) σχετικά με τη χρήση του Twitter ως μέσου ενημέρωσης αλλά και ως δημοσιογραφικού εργαλείου διεθνώς. Στην Ελλάδα όμως, όπου το Twitter δεν έχει ακόμα κατακτήσει μεγάλο έδαφος, το πολυσυζητημένο πρόσφατο μήνυμα του πρωθυπουργού μέσω της πλατφόρμας αυτής θα μπορούσε να αποτελέσει από μόνο του μια αξιοσημείωτη περίπτωση.

Το μεσημέρι της 10ης Ιουνίου στα δημοσιογραφικά γραφεία ήταν όλοι «stand by» για το διάγγελμα Παπανδρέου, που είχε καθυστερήσει αναίτια για περισσότερο από μία ώρα. Όχι, βέβαια, ότι αναμενόταν κάτι σπουδαίο που θα μπορούσε να αντιστρέψει το βαρύ κλίμα από τα νέα οδυνηρά μέτρα του Μεσοπρόθεσμου, ούτε ήταν η πρώτη φορά που το Μαξίμου επεδείκνυε ασυνέπεια λόγων και έργων στον προγραμματισμό του. Ένα πρωθυπουργικό διάγγελμα όμως είναι, ex officio, ένα διάγγελμα που αναμένεται με ενδιαφέρον, όπως και να το κάνουμε.

Κι ενώ, λοιπόν, βρισκόταν σε εξέλιξη μια αγωνιώδης προσπάθεια να ληφθεί κάποια πληροφορία σχετικά με το πότε επιτέλους θα βγει να τα πει ο πρωθυπουργός, ξαφνικά και χωρίς να υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση χτύπησε «ο ίδιος» μέσω Twitter!

«Λόγω αλλαγών στο πρόγραμμα του Πρωθυπουργού η δήλωσή του από Μέγαρο Μαξίμου θα καθυστερήσει. Θα σας ενημερώσουμε με σχετικό tweet.»

Αυτό ήταν όλο κι όλο! Ούτε ανακοίνωση Τύπου, ούτε επίσημη ενημέρωση στους δημοσιογράφους που περίμεναν με τα στυλό και τους Η/Υ «παρά πόδας», ούτε μια επιπρόσθετη πληροφορία σε άμεσο χρόνο έστω και με μορφή διαρροής προς τους διαπιστευμένους, βρε αδελφέ!

Μεγάλος ο δημοσιογραφικός θόρυβος. Όχι για την καθυστέρηση και την αιτία της, αλλά για την επιλογή του πρωθυπουργικού γραφείου να παρακάμψει όλους τους συμβατικούς τρόπους ενημέρωσης και να επιλέξει την εναλλακτική πλατφόρμα. Και για τον ΓΑΠ είναι γνωστό ότι έχει έντονες ψηφιακές ανησυχίες και ότι κυκλοφορεί με το iPad υπό μάλης. Δεν ισχύει, όμως, το ίδιο για πάρα πολλούς άλλους, πολίτες και δημοσιογράφους, και αναμφισβήτητα προκύπτει ένα μεγάλο… GAP (σ.σ. χάσμα).

Μεγάλη και η συζήτηση που άνοιξε. «Ναι, είναι κι η μάνα μου στο Twitter για να το πληροφορηθεί»,έλεγαν κάποιοι. Άλλοι ζητούσαν ταχύρρυθμη εκπαίδευση επί της micro-blogging πλατφόρμας, όπου τα «τιτιβίσματα» ή μάλλον… το κράξιμο, έπεφταν ήδη βροχή. H είδηση, δε, που κυριάρχησε τελικά online δεν ήταν ότι θα καθυστερήσει το διάγγελμα και ότι ο πρωθυπουργικός προγραμματισμός έπεσε για μία ακόμη φορά έξω, αλλά ότι η σχετική ενημέρωση ήρθε μέσω Twitter.

Θα μπορούσε αυτός να ήταν ο στόχος του επικοινωνιακού επιτελείου του πρωθυπουργού. Πιθανόν στο Μαξίμου να συνυπολόγισαν την απεργία που είχαν οι τεχνικοί στους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς. Ίσως και να μην υπήρχε προκαθορισμένος στόχος πίσω από τη συγκεκριμένη επιλογή. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, και ανεξαρτήτως του αν η επιλογή ήταν επικοινωνιακά ορθή ή λαθεμένη, αυτό το tweet έστειλε ηχηρό μήνυμα: Η δημοσιογραφική ατζέντα πρέπει και αυτή να… ψηφιοποιηθεί για να διατηρήσει τη δύναμή της διαχρονικά ως παραδοσιακό «όπλο» στη φαρέτρα του επαγγελματία δημοσιογράφου.

Η ραγδαία ανάπτυξη των εφαρμογών του Web 2.0 (blogs, πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης κ.ά.) ήρθε να αλλάξει σημαντικά το τοπίο στην ενημέρωση, ανοίγοντας ένα ευρύ πεδίο προβληματισμού για τις θετικές διαστάσεις της εξέλιξης αυτής, αλλά και τους κινδύνους που ενδεχομένως σε κάποιες περιπτώσεις να εμπεριέχει για την ποιότητα της ενημέρωσης που παρέχεται και διαμοιράζεται.

Η μεγάλη πρόκληση που προκύπτει για τον επαγγελματία δημοσιογράφο είναι να συμβαδίζει με τις εξελίξεις, να αξιοποιεί τα εργαλεία που προσφέρουν τα νέα μέσα, να βρίσκει και να διασταυρώνει την πληροφορία που βρίσκεται εκεί -πολλές φορές ταχύτερα- και να αναλαμβάνει να τη μεταδώσει στο κοινό. Σε όλους εκείνους που θέλουν και περιμένουν να την ακούσουν από εκείνον ή και από εκείνον.

Ο κύκλος της συζήτησης περί ανταγωνιστικότητας νέων και παραδοσιακών μέσων δείχνει να έχει κλείσει με την παραδοχή ότι αυτά λειτουργούν συμπληρωματικά. Και είναι χαρακτηριστικό ότι μεγάλοι οργανισμοί media στο εξωτερικό απασχολούν δημοσιογράφους με ειδική αποστολή να κάνουν καθημερινά έρευνα στα Social Media για να εντοπίζουν πρωτογενή πληροφορία ειδησεογραφικού ενδιαφέροντος, ώστε αυτή να αξιοποιείται στη συνέχεια με όρους δημοσιογραφικούς. Γιατί το κοινό που βρίσκεται εκεί είναι πολύ μεγάλο και ενεργό.

Ανήμερα του διαγγέλματος Παπανδρέου, το site του CNN φιλοξένησε άρθρο του αρχισυντάκτη του Mashable, Adam Ostrow, με τίτλο «Twitter is the new Facebook». Θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε τις εξελίξεις και τα νεότερα στοιχεία για τη διείσδυση του Twitter και στην Ελλάδα το επόμενο διάστημα…

http://www.aixmi.gr/index.php/tweet-gap/

Sent with MobileRSS for iPhone

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on June 13, 2011 by in Politics.
%d bloggers like this: